apan heter jocko...

Fin dag faktiskt. Eller iallafall kvällen, resten av dagen var rätt lam, satt mest vid datorn eller ute på balkongen och halvsov typ. Sen ringde min pappa och jag blev jättenervös att han hade luskat ut vad vi gjorde när han var på öland, och jag tror faktiskt att han fattar. Delvis för att han inte är dum i huvudet och delvis för att jag är dryg. Haha, när han frågade varför alla nycklarna låg på golvet, utspridda, utanför matkällaren så sa jag att vi skulle in i garaget. Och garaget ligger liksom i en annan byggnad, haha. Aja, är man smart tjej, så är man! Fast det kommer nog bli jobbigt att bo hos honom de närmsta veckorna, konstiga samtal och äckliga utskällningar, here I come! Idag, vid ungefär halv nio eller nått gick jag till meddo för att vänta på charlotta. På vägen såg jag pedofilgubben/vinkgubben, alltså seriöst, jag och michelle ser honom everywhere. På a6, utanför mitt hus, i centrum...alltså han är sjukt obehaglig! Och när jag var med michelle i lördags kom han fram och pratade med oss och usch alltså! Anyway så spatserade vi runt i bakeryd i två timmar och gjorde mest ingenting. Vi träffade en igelkott som vi döpte till prins einar, vinkade till bilar, satt i rondellen, avled när en bil höll på att kracha typ och satt i gungan och sjöng en sång som charlottas papap sjöng för henne när hon var liten. haha jag älskar den sången, helt galet att charlotta är så bra som hon är efter att ha hört den här sången hela sin barndom haha: apan heter jocko, kommer från marocko!

På torsdag ska jag iaf till Borås och bo hos lovisa i hennes sommarstuga, och på fredag ska vi till göteborg och shoppa tillsammans, kommer bli grymt fint! Sen på måndag ska jag till liseberg med Tilda & Michelle, och just nu letar vi folk som vill hänga med, yess'


åsikter
Postat av: Fluff

Hahaha <3

För övrigt så googlade jag texten, så nu kan vi sjunga hela låten! hur bra blir inte det liksom?!



veva, veva positiv, se vad här är brokigt liv!

Se vad unga, gamla sig till spelman samla!

Spelman har en apa med, som är bunden med en ked.

Apan heter Jocko, kommer från Marocko.

Lille Jocko hoppar kring, klädd i tröja, hatt och ring

dansar om på backen, kliar sig i nacken.

När han kan så gör han spratt: Rycker av en gosses hatt,

drar en tös i håret, fast han inte fårét.



puss!

2009-07-18 @ 01:13:55

Skriv va' fan du vill:

Namn:
Ska jag lägga ditt namn på minnet?

E-postadress:

bloggadress, så att jag kan kommentera din blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0