WOW

antony, i love you.
Som en nervös liten pojke stod du där, iklädd bysliga svarta kläder och ditt kortpsvarta hår som en ram runt ditt ansikte. Du var häpnad, generad över att så många stod och väntade på dig - att få se dig sjunga, att få höra din röst. Du hade inte en aning om att så många älskade dig. Att så många beundrade dig. Allt du gör gör du så bra. Allt du gör blir så jävla fantastisk, underbart och luften du andas ut är helig.  För mig är du jesus. Du är precisionen av perfekt. Efter att ha sett dig på riktigt, varit bara några meter ifrån dig kan jag dö lyckig. Tack för att du finns!


Det har varit fyra fantastiska dagar i gbg. Vi har sett dektetivbyrån och bob hund, kollat på björn gustafsson & flera andra komiker, vi såg johan palm så stan (<333333 hahahahahahahahahahahahaha not!), vi var på stan och jag inhandlade en del grejer, som jag kommer lägga upp bild på senare, som jag hade som outfits på way out west, vi träffade nilla & eva och umgicks med filippa, rebecka och filip på bob hund. Way out west var helt underbart. Bättre än jag hade förväntat mig. Jag minns hur jobbigt det var på popadelica, hur dåligt jag mådde (well, det kan ha berott på att jag inte åt någonting på hela den dagen, men ändå), och jag trodde att det skule bli lite så nu med faktiskt - men det var awsome. Det var helt asgrymt!

Klockan halv ett på fredagen tog jag och charlotta bussen till slottsskogen - eller ja, vi åkte aldelles för långt och hamnade mitt ute i tjotahejti och fick gå flera kilometer och missade därför halva timo - men vi han se det bästa låtarna så det var chill. Sen träffade vi elsa & freja och gick till sj tältet för att hälsa på timo - men han stack iväg och elsa klagade över hur självgod han hade blivit på senaste tiden. Fast elsa har ju träffat honom massor med gånger har jag för mig. Haha, jag fick en bild med min engångskamera iallafall - den var gul och konstig - men jag gillade den. Jag måste verkligen skaffa mig en vanlig liten kamera, det är way to jobbigt att bära med sig D200 överallt. Missta mig inte, jag älskar D200, men det vore skönt med en liten också. Vi tryckte tröjor som det står grävling på och träffade nilla. Sedan kollade vi på Beirut, som var totally awsome, jag tycker de var bättre live än på CD faktiskt. Skön känsla och en underbar röst har Zach Condon - sångaren. Efter beirut åt vi typ världens godaste hamburgare haha, det var vår bästa måltid ever kom vi fram till. Jag känner mig stolt. Stolt över att jag åt självmant. Jag är frisk nu känns det som. Visst, jag har en del att jobba på och ångesten är forfarande kvar, men det är så jävla mycket bättre nu. Feels fucking awsome dude yo! Efter maten som jag & charlotta åt sittandes på gräset i solen som värmde oss medans elsa kollade på band of horses (tror jag det var), bestämde vi oss för att kolla på robyn. Eller bestämde och bestämde, vi hamnade där iaf. Jag hade inte trott att så många gillade robyn. Jag och charlotta skrattade åt henne innan, eller vi tänkte att stackars robyn, ingen kommer kolla på henne. Vem lyssnar på henne liksom? Men tji fick vi, för hon drog tydligen den största publiken av alla. Och visst, hon var väldigt bra. Jag har underskattat henne som fan. Aja, hon hade fula kläder på sig och vi stannade inte särskilt länge utan gick iväg och köpte vatten och en banan. Sen dissade vi att kolla på laakso och istället satte vi oss för att invänta antony. Vi fick bra platser långt fram. Uppträdandet var underbart rakt igenom. Finns inte ord för hur bra han var. Känslan av att ha sett sin största idol och hjälte går inte att beskriva. Men va så söt och flickig att jag var nära på att börja gråta - lyckan var underbar. Efter att vi hade lugnat ner oss och insett att vi just hade sett den underbaraste människan på jorden ställde vi oss och lyssnade på Glasvegas ett tag. Det var okej. Visst, de är mycket bra, men de kunde varit bättre. Jag är lite rädd för trummisen i glasvegas - hon är väldigt bastant och manlig, men de var fina ändå haha. Arctic monkeys var också okej - well, de var mycket bättre än te x glasvegas, de var helt klart värda att se. Och Alex turner är ju ful direkt, no no, he's jävligt snygg. Sedan var det dags att gå hem tillsammans med filippa, filip, rebecka och jenny.

Dag två på wow var minst lika bra - men däremot inte vädret. Regnet öste ner och jag frös som en liten gnu. Det var faktiskt bara två spelningar - patrick wolf & lily allen, som jag faktiskt var intresserad av att se och vi förväntade oss en lång väntan eftersom patrick var den förste som spelade (13.00) och lily allen var den näst sista (22.35) men det blev jävligt kul tillsist. Patrick var otrolig. han var charmig, snygg och anorlunda. Inte så arogannt som jag hade förväntat mig. Inte alls. Han var rent ut sagt trevlig. Och ett rikigt underhållade framträdande var det. Och rätt låtval. Efter patrick träffade jag min käre bror och snackade men honom ett tag - han hade tydligen lyckats se Andrew bird i annedalskrykan igårkväll. Det hade visst varit världens längsta kö och Rickard som hade köat sen klockan tio kom inte in. Men min bror hade dissat både glasvegas & arctic monkeys och tydligen kommit in. Awsome dude! Vi sa hejdå till viktor och kollade sedan på Vampire weekend, som jag visserligen aldrig hade hört innan, men de var skitbra! Vi hade så himla kul när vi dansade våra danssteg som var grymtfina, yo! Sen började de spöregna som fan, jobbigt, men ganska mysigt till en början, men när de hade spelat färdigt och vi stod där som dräkta hundar kändes allt bara piss faktiskt. Jag blev astrött och ganska tjurig - dels för att jag höll på att dö av kyla i mina shorts och dels för att det fortfarande var jättelång tid kvar innan lily allen skulle spela. Vi åt hamburgare igen och stack sedan till adidas huset, på vägen skrev vi även på nått som skulle göra det bättre för unga bönder eller nått, haha! Alltså adidas huset var helt konstigt. Det fanns tv-spel & läsk i kylen som man bara fick ta och efter en stund ropade de: det finns pizza i köket! och alla sprang och tog och vi skratte så vi höll på att dö. Allt var så konstigt. Det var som om alla bodde där eller nått. Men tillslut följde vi strömmen och tog varsinn pizza bit - och sen en till. Vi tog jättelökiga bilder på oss och sedan kände vi oss jätteofräscha, men jag blev iaf mycket gladare och trevligare efter det. Vi gick därifrån och träffade elsa&soso&nilla&co som skulle se basement jaxx så vi tänkte att det kan väl vi också göra då - och jag är jävligt glad att vi gjorde det vi hade jäkligt kul. På något sätt hamnade vi längst fram och det var fedt med rejv! Vi hoppade och dansade och svettades och sjöng med fast vi inte kunde mer en några få ord i låttexterna. Efter det köpte vi vatten & zingo för vi var svettiga och äckliga men det var det värt. Vi gick iväg till Flamingo där lily allen skulle spela och fick helt okej platser. Lily var medelmåttig. Eller, hon var bra, mycket bra, men lite för vanlig. Inget särsklit liksom. Bra låtval & bra musiker men man hörde inte henne jättemycket. Men det var iaf kul att dansa och sjunga med i texterna. Efter det begav vi oss hem. Vi träffade min broder och diskuterade wow ett tag, men gick sedan hela vägen till hemelins längenhet och sov gott & länge. Det var så totally awsome.

bilder kommer sen, både från charlottas kamera & antagligen från min engångskamera om de blev nått bra oså
puss ♥

(
haha, den som läser igenom det här äger typ!)


åsikter
Postat av: Anonym

hahahaHAHAHAHahhAHa det ägde. jag är din mandeltjej

2009-08-16 @ 18:19:29
Postat av: rebecca

HAHAHAHAHAHAHAHA FUCKINGGGG AWSOMMMEEE DUUUUUUUUDEEEEEEEE! hahahahahaa "jag har mandellllllllllll i kindernaa!"

2009-08-16 @ 18:22:47
URL: http://rrebeccaskog.blogg.se/

Skriv va' fan du vill:

Namn:
Ska jag lägga ditt namn på minnet?

E-postadress:

bloggadress, så att jag kan kommentera din blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0